Tři pavilony, tři dny: 7. ročník For Caravanu (15.4.-17.4.2016) otevřel své brány jako samostatná akce. Návštěvnost se neopírala o přidružené výstavy a mohlo se ukázat, jak to v ČR vypadá se zájmem o rekreační vozidla. Po celou dobu trvání veletrhu panoval ve výstavních prostorech čilý ruch, který potvrdil dlouhodobě stoupající zájem o karavaning v našich zeměpisných šířkách. Účast většiny velkých českých dealerů obytných vozů a karavanů, bohaté zastoupení prodejců doplňků a volnočasových potřeb – již tradiční menu připravené pro fanoušky svobodného cestování tentokrát na obrovské výstavní ploše. Modelů bylo k vidění opravdu velké množství, ale: Hymer opět chyběl :-(
Profilovou kategorii tzv. „teardrop“ přívěsů, na evropském kontinentě poměrně řídce zabydlenou, je díky koncernové značce T@B dobré sledovat. Německý výrobce inovoval do sezóny 2016 všechny tři své modely, přičemž zásadní je zvětšení. Oproti předchozím rozměrům uváděná celková délka přibyla o 41 cm u T@B 320 RS a o 25 cm u T@B L 400 TD. Model T@B Offroad, který je pro letošní rok o něco větší než T@B 320 RS, bude mít v příští sezóně rozměry shodné. Aby se ale slzy jen nenatáhly, nechali je designeři u T@B také narůst do výšky. Uvnitř nyní naměříte od podlahy ke stropu 190 cm (320 RS a 320 RS Offroad), potažmo 198 cm (L 400 TD). Poměr délka/výška se nezměnil a slza si zachovává svůj specifický kompaktní tvar. Navíc je zřejmé, že se sem opět vejde vše potřebné a především: naprostá většina cestovatelů se nebude muset u vaření ve své slze krčit.
Knaus rozšiřuje svoji modelovou řadu plně integrovaných vozů: vlajková loď pro rok 2016 „Knaus Sun i“ je rozhodně nejzajímavější představenou novinkou od koncernu Knaus Tabbert. Sun i se stane spolehlivě největším knausovským modelem. Svoji délkou 8,8 m bude konkurovat vozům v kategorii a-class – luxusních integrovaných aut. Ta se v posledních letech na evropském kontinentě čím dál více zabydlují a Knaus chce být v tomto segmentu přítomen.
Při tradičním uvádění modelů nadcházející sezóny před začátkem léta německý koncern Knauss Tabbert představil, co chystá nového u svých továrních značek: Knaus, Tabbert, Weinsberg a T@B. Čeká nás několik nových modelů i řada vylepšení a vychytávek, od kterých si výrobce slibuje posun v designu a funkčnosti. Vše bude v plném rozsahu k vidění na karavanistickém svátku koncem prázdnin v Düsseldorfu, ale první informace o připravovaných novinkách se v následujících dnech budete dovídat v našem magazínu Caravanest.
Na pražském výstavišti PVA dnes začal 6. ročník výstavy obytných vozů a karavanů
FOR CARAVAN, vedle podzimního veletrhu Caravaning Brno jedna ze dvou tuzemských oborových výstav. Pro zájemce bude celý nadcházející víkend otevřen pavilon 1 s téměř
50 vystavovateli – prodejci rekreačních vozů, karavanistického příslušenství nebo tematických časopisů. Souběžně probíhá v areálu PVA veletrh Forbikes, svým rozsahem dvakrát větší oproti karavanistické akci.
Jednou z novinek na letošním veletrhu CMT ve Stuttgartu byl model řady D-Line s názvem Roadstar 600 L nebo, chcete-li, Globestar 600 L německého výrobce Pössl Freizeit und Sport. Roadstar 600 L je model značky Pössl, Globestar 600 L je varianta jezdící pod značkou Globecar. V obou případech se jedná o tutéž přestavbu Citroenu Jumper
s turbodieselovým motorem o objemu 2,2 l a výkonu 81 kW (110 k).
Čísla mluví jasně: počty karavanistů stoupají a otevírá se prostor pro nová řešení. Knaus Tabbert reaguje neotřelou, futuristicky laděnou novinkou, i když ne tak docela. Eurostar 650 ES jasně vychází z konceptu Caravisio, kterým výrobce rozpoutal zájem a diskuzi o budoucnost vývoje designu a technických inovací karavanů před více než jedním rokem. „Zájem veřejnosti, který jsme s tímto projektem zaznamenali, předčil naše nejvyšší očekávání“, říká Swen Dluzak ředitel oddělení marketingu za Knaus a Weinsberg. Nastal čas přejít od konceptu k sériové výrobě.
Přední německý výrobce Knaus Tabbert na veletrhu CMT 2015 ve Stuttgartu uvedl svou novinku do profilové kategorie vestaveb (van conversion). Nový BoxLife nabízí 3 varianty půdorysu: 540, 600 a 630 a stejně jako jeho starší bratr BoxStar také zajímavou variabilitu interiéru ovšem v nižší cenové hladině. BoxLife je vestavbou do Fiatu Ducato - verze
540 a 600 jezdí ve dvoulitrovém Multijet 115 (85 kW/115 PS) o délkách 541 a 599 cm
a největší 630 se svou délkou 636 cm potřebuje silnější 2,3 l Multijet 130 ( 96 kW/130 PS).
Čeští prodejci nových rekreačních vozidel nabízí na tuzemském trhu více než 60 různých značek vesměs evropských výrobců. Nejpočetněji je zastoupen náš západní soused, následovaný výrobci z Francie a Itálie. O přízeň zákazníků se ucházejí i značky ze Slovinska, Velké Británie, Španělska a Švédska. Zdá se, že o konkurenci není nouze. Nutno ovšem brát v potaz velké koncerny, které mají oproti menším sólo producentům v některých ohledech výhodnější pozici. K největším se řadí francouzští Trigano VDL - 21 různých značek a Pilote Groupe - 5 značek, dále němečtí Erwin Hymer Group - 9 značek a Knauss Tabbert - 6 značek. Například poslední jmenovaný ke konci března ukončuje výrobu vestaveb (B class, van conversion) značky Bavaria Camp.
Nový internetový magazín o automobilovém průmyslu obytných vozů a karavanů. A nejen
o něm. Také o světě rekreačních vozů na internetu, o užitečných internetových nástrojích pro cestovatele rekreačními vozy, o novinkách a trendech. Chcete se orientovat
v možnostech, které obytné vozy a karavany mohou nabídnout? Vědět o výstavách
a veletrzích? Umět si vybrat rekreační vůz, který vyhovuje přesně Vám? Potom jste tu správně. Vítejte na www.caravanest.cz .